Login

Veelgestelde vragen over Woonmatch Kop van Noord-Holland

De door u opgegeven zoekterm is niet gevonden.
 
Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. In het veld hierboven kunt u een zoekwoord intikken. Na klikken op ‘zoeken’ klappen de vragen open waar u het antwoord kunt vinden. U kunt ook zelf op de vragen klikken om eronder de antwoorden te lezen. Als het antwoord op uw vraag er niet bij staat, dan kunt u contact opnemen via info@woonmatchkopnh.nl of via één van de deelnemende corporaties. Hun contactgegevens vindt u op de pagina 'Contact'.
 

1. Wat is Woonmatch Kop Noord Holland?

Dit is een website waarop vijf woningcorporaties hun woningen te huur aanbieden. De deelnemende corporaties zijn: Woningbouwvereniging Anna Paulowna, Wooncompagnie, Woningstichting Den Helder, Helder Vastgoed BV en Woningbouwvereniging Beter Wonen.

2. Wanneer kan ik mij inschrijven?

Iedereen die 18 jaar en ouder is, over de Nederlandse nationaliteit beschikt, of een geldige verblijfsvergunning heeft voor Nederland kan zich inschrijven.

3. Moet ik betalen voor de inschrijving?

Ja, de inschrijving is € 15,00 per persoon. Als u zich inschrijft betaalt u met iDEAL.

4. Hoe kan ik inschrijven als woningzoekende?

Via het tabblad ‘inschrijven' kunt u zich direct inschrijven. Nadat u uw e-mailadres en geboortedatum heeft opgegeven, ontvangt u een e-mail met een wachtwoord. Activeer uw inschrijving door in te loggen met uw e-mailadres en het toegestuurde wachtwoord. Vul na betaling het digitale inschrijfformulier in. Zodra u bent ingeschreven, kunt u direct reageren op het actuele aanbod.

5. Moet ik de inschrijving verlengen?

U dient één keer per drie jaar in te loggen. U kunt dan eventueel uw gegevens controleren en aanpassen. Indien u niet inlogt binnen deze termijn wordt u uitgeschreven als woningzoekende.

6. Ik ben het wachtwoord vergeten. Wat nu?

U kunt, als u uw wachtwoord vergeten bent, een nieuw wachtwoord opvragen via de knop ‘Wachtwoord vergeten?'. Het wachtwoord wordt naar het e-mailadres dat in uw inschrijving staat, verstuurd.

7. Waar moet het wachtwoord aan voldoen?

Het toegestuurde wachtwoord kunt u wijzigen. Dit moet uit minstens acht karakters bestaan, waarvan minimaal 1 letter en 1 cijfer. Als uw wachtwoord niet voldoet aan deze eis, krijgt u een melding.

8. Moet mijn partner zich ook inschrijven?

Ja, iedereen heeft een eigen inschrijving nodig. Als de relatie eindigt of een van beiden komt te overlijden, behoudt u altijd uw eigen inschrijving met de opgebouwde zoekrechten. Let op: een inschrijving is persoonlijk en kan nooit overgenomen worden door een partner of anderen.

9. Hoe koppel ik mijn inschrijving?

Als u beide bent ingeschreven, kunt u uw gegevens koppelen. Hiervoor logt u opnieuw in. Bij het aantal volwassenen geeft u nu twee personen aan. In het invulveld 'Partnerinschrijving' vult u het inschrijfnummer van uw partner in. Vergeet daarna niet de aanpassingen op te slaan. Na deze koppeling ontvangt uw partner een e-mail met een link erin. Door op deze link te klikken, geeft uw partner akkoord voor de koppeling. Uw partner hoeft niet het aantal volwassenen te wijzigen en de inschrijving te  koppelen. Dit gebeurt automatisch na het bevestigen via de link in de e-mail.

10. Wanneer word ik uitgeschreven?

U wordt uitgeschreven als woningzoekende:

  • Nadat u een woning heeft geaccepteerd
  • Als u vier maal binnen twaalf maanden een aanbieding van een woning weigert
  • Als u drie keer binnen twaalf maanden niet reageert op een woningaanbieding
  • Als u niet minimaal één keer per drie jaar heeft ingelogd als woningzoekende

11. Ik huur nu een woning, sta ik dan ook automatisch ingeschreven?

Nee, u bent niet automatisch ingeschreven als woningzoekende als u huurder bent. U wordt geadviseerd om u zelf in te schrijven als woningzoekende op deze website. Klik hiervoor op het tabblad ‘Inschrijven’.

12. Ik sta ingeschreven en wil iets in mijn gegevens aanpassen. Hoe doe ik dat?

Om uw gegevens in te zien en eventueel te wijzigen, logt u eerst in. U kiest voor ‘mijn gegevens' en past zo nodig de gegevens aan. Na het inschrijven kunt u uw geboortedatum niet meer wijzigen. Wel is het belangrijk om uw inkomen en/of gezinssamenstelling aan te passen als hier iets in gewijzigd is. U bent zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste informatie. De juistheid van uw e-mailadres is van groot belang aangezien de communicatie grotendeels per e-mail verloopt.

13. Wanneer verschijnt het woningaanbod op de website?

De nieuwe advertenties komen dagelijks om 12.00 uur op de website. Uiteraard alleen als er aanbod beschikbaar is.

14. Ik zie de woonplaats van mijn keuze niet bij het aanbod. Hoe kan dit?

Niet elke dag komen er in alle plaatsen woningen vrij voor verhuur. Wij adviseren u regelmatig op de website te kijken of er aanbod is.

15. Hoe wordt de volgorde van de ranglijst bepaald?

Dit gebeurt op basis van de zoekrechtpunten.

16. Op hoeveel woningen kan ik per week reageren?

U kunt op maximaal vier woningen reageren uit het actuele woningaanbod.. Bedenk wel dat, als u op meerdere woningen reageert, u ook te maken krijgt met de regeling t.a.v. weigeringen. Ons advies is om gericht en selectief te reageren.

17. Er is een verschil in woningaanbod als ik wel of niet ingelogd ben. Hoe kan dat?

Als u inlogt, wordt er gekeken naar het inkomen en de gezinssamenstelling. Als er woningen in het actuele aanbod staan, die niet passend zijn, ziet u deze niet terug in uw persoonlijke aanbod. In de advertentie staan de eventuele aanvullende eisen voor elke woning. Deze kunnen te maken hebben met inkomen, huishoudgrootte en/of leeftijd.
Als u niet inlogt, dan ziet u het gehele actuele aanbod zonder rekening te houden met passendheid.

18. Wat is passend toewijzen?

Klik voor meer informatie op deze link.

19. Heb ik recht op huurtoeslag?

U vindt alle informatie over huurtoeslag op: toeslagen.nl. U kunt hier ook een proefberekening maken.

20. Met welk document kan ik mijn inkomen aantonen?

Het inkomen kan aangetoond worden met een officieel document van de Belastingdienst.

21. Wanneer worden de aangeleverde gegevens gecontroleerd?

Indien alle gevraagde documenten bij ons binnen zijn en er sprake is van een woningaanbod zullen wij de gegevens controleren.

22. Hoe kunnen de gegevens aangeleverd worden?

Dit kan door de documenten:

  • Af te geven op kantoor
  • Per email te verzenden
  • Per post te verzenden
  • Te uploaden op de website bij ‘Documenten’ bij ‘Mijn gegevens’

23. Hoe vaak mag ik een woning weigeren?

U mag vier keer per twaalf maanden een woning weigeren. Na een vierde weigering wordt u uitgeschreven als woningzoekende.

24. Ik ben op de eerste plaats geëindigd. Wat gebeurt er nu?

U ben pas kandidaat als u een voorlopige woningaanbieding hebt ontvangen. Nadat uw documenten op juistheid zijn gecontroleerd en door de corporatie zijn goedgekeurd, ontvangt u een definitieve toewijzing.

25. Ik heb een aanbiedingsbrief ontvangen. Moet ik hierop reageren?

Laat binnen de reactietermijn weten of u wel of niet geïnteresseerd bent. U kunt uw reactie plaatsen door in te loggen op de website.

26. Hoe werkt het puntensysteem?

Vanaf het moment dat u ingeschreven staat, bouwt u punten op. U ontvangt één punt per dag. Deze punten kunt u terugvinden bij 'Mijn gegevens onder het kopje zoekrecht(basis). In sommige gevallen krijgt u extra punten, bijvoorbeeld omdat u al huurder van die corporatie bent, of omdat u in de Kop van Noord Holland woont of werkt. U kunt het puntenaantal dat voor uw reactie van toepassing is zien bij 'Mijn reactieoverzicht' door met uw muis over de positie heen te gaan bij ‘Reacties’

27. Staat uw vraag er niet bij?

U kunt uw vraag mailen naar info@woonmatchkopnh.nl. U kunt ook contact opnemen met een corporatie. Zie hiervoor tabblad 'Contact'.